22 Ocak 2016 Cuma

N'olurdu ey zaman, biraz insaflı essen?



"Ne içindeyim zamanın,
Ne de büsbütün dışında;
Yekpare bir anın,
Parçalanmaz bir akışında.."
(A.Hamdi Tanpınar)
    Ah be zaman, n'olurdu biraz daha insaflı geçsen?
    Ya ben geç kalıyorum sana, ya da sen hep erken geliyorsun...Bir türlü aynı anda aynı yerde olamadık ki biz!
   Hayatım boyunca hep acele ettim. Sana, hayata, insanlara, birşeylere... Ve hep geç kaldım herseye, en çok en çok da kendime...
   Bir "An" bile olsa bulsaydım seni ey zaman, konuşmadan öylece kalsaydım yanında...bir varmış bir yokmuşun " var" olanında olsaydım...n'olurdu ey zaman biraz daha insaflı geçsen?...
   Zamanla değişirmis herşey ve herkes, öyle diyorlar. Zamanla mı değişir insan, yoksa zaman mı değiştirir herkesi ve herşeyi? Ben çözemedim ki seni; nesin kimsin sen ey zaman? Seninle başlasam da güne, bir de bakıyorum beni gene bana bırakıp öylece geçip gitmişsin...Ah be zaman n'olurdu sanki biraz daha insaflı geçsen?
   Rüzgar gibi geçiyorsun, sadece esiyorsun o kadar; ki, zaten rüzgar bile sensin.  "rûzigâr" zamanın akışı ise sen de rüzgârın taa kendisisin...n'olurdu ey zaman, biraz daha insaflı essen?

"Nedir zaman, nedir? 
Bir su mu, bir kuş mu? 
Nedir zaman, nedir? 
İniş mi, yokuş mu? 
.....
Belki de bir hırsız; 
İzi, lekesi var. 
Belki de bir hırsız; 
O yok, gölgesi var. 
....
Kime kaçsam ondan; 
Ha yakın, ha ırak? 
Kime kaçsam ondan; 
Ya sema, ya toprak..." (N. Fazıl Kısakürek)
   
   Nesin zaman, sen nesin? Su mu, kuş mu? İniş mi, yoksa yokuş mu?Hırsız mı, ev sahibi mi? Uzak mı yoksa yakın mı? Kimsin sen  ey zaman kimsin?
   N'olurdu biraz daha insaflı geçseydin... Biraz daha insaflı esseydin...Biraz daha insaflı aksaydın...Birazcık daha insaflı olsaydın n'olurdu ey zaman, n'olurdu?...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder